Varför jag tränar

.
Jag har börjat träna. Jag tränar ibland till o från. Gillar o simma o promenerar överlag ganska mycket. Men nu har jag börjat träna på gym. Jag har 5 anledningar till varför jag tränar:
.
♥ För att vårda det lilla psyket, endorfiner som flyger fritt när svetten rinner.
♥ När jag tränar får jag bättre aptit o blir motiverad att äta varierat. (O jag gillar mat så jag gillar att se fram mot o planera måltider. O jag gillar att ha sug/cravings)
♥ Jag blir stolt över mig själv när jag kan, o när man tränar ser man snabbt resultat (snabbare, mer motstånd, fler repetitioner, mindre flås), o det är KUL.
♥ För att utmatta kroppen så jag kan sova gott.
♥ Jag har lättare att gilla min kropp (yttre) när jag har förståelse för dess syfte. O faktum är att min kropp inte främst är en klädhängare, utan ett verktyg.
.
Så var det med det.

Kommentarer
Postat av: anna

Jag håller med! Var på mitt första Friskis&Svettis pass i helgen, så himla kul! Jag har förresten kommit på att de perioder då jag mått som bäst har jag även tränat regelbundet... :)

2011-01-17 @ 09:18:02
Postat av: saralovisa

Du är mycket sund Sofia!

2011-01-17 @ 10:49:33
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: Lisa

Fem väldigt bra anledningar :)

2011-01-17 @ 13:17:23
URL: http://flortunn.blogg.se/
Postat av: Emelie

Det tycker jag är väldigt bra anledningar! Själv ligger mitt största fokus på att forma kroppen och förhoppningsvis tappa några kilon!

2011-01-21 @ 10:48:29
URL: http://emptypages.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0