Hjälp mig

.
Jag vill ju som sagt ha ljusrosa väggar i sovrummet. Men efter att ha varit på byggaffären inser jag hur svårt det är att välja kulör, och jag börjar nästan känna tvivel.
.
Jag vill ha ljusrosa, varma väggar, dock inte aprikosa. Möblerna i tygerna kommer vara i vytt, grått och svart med lite hårda detaljer (typ zink). Jag vill alltså inte ha baby-rosa, utan rosa som en varm, ljus färg.
.
Detta är svårt, så nu ber jag er om hjälp. Säg någonting om rosa väggar!! tips, åsikter, hat, uppmuntar, någonting!
.
.
.
.
.
De två översta bilderna är google-resultat, bild tre är från hemnet o den nedersta bilden är från UBCs vardagsrum.
.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Ta en rosa som bara ser rosa ut vid skarven till taket. En varm vit på rött istället för gult helt enkelt... Eller va säger du?

2011-03-25 @ 19:15:58
Postat av: Designtjejen/Emmelie

Hmm.. svårt.. men bild tre tycker jag var lite "blaskig" Nästan lite mer smutsig. Men de andra var jätte fina.. :-) Tycker jag i alla fall.. Kramar

2011-03-25 @ 20:17:20
URL: http://designtjejen.blogg.se/
Postat av: saralovisa

Underbaraclara hade en ljuvlig nyans som hette lingon tror jag.

Jag älskar idéen jag hade såå gärna velat ha rosa själv.. men det där med att välja kulör.. sånt kan jag inte.

(Men berätta sen hur det gick, en vacker dag ska jag göra samma sak)

:)



Förresten tack för att du är bestämd.

Du har helt rätt kloka dam.

Måste ta itu med strulet.

Puss!

2011-03-25 @ 21:50:49
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: Rebecca

Haha, åh jag älskar att du förkortat henne till UBC! Att jag inte tänkt på det själv. och vad roligt att du skrivit att du gillade husen som är tripp trapp trull! De heter nämligen tripptrapptrullhusen! :)

2011-03-27 @ 12:11:33
URL: http://hallonsemla.devote.se
Postat av: Rebecca

och förresten tycker jag att rosa väggar är dösnyggt!

2011-03-27 @ 12:12:52
URL: http://hallonsemla.devote.se
Postat av: Jenny

Den sista är fin, nästan lite åt det lila hållet. Känns vuxet och varmt :)

2011-04-03 @ 19:09:21
Postat av: Teresa

Nu var det ju ett tag sedan du skrev det här inlägget, så du kanske redan har målat om. Jag skulle iaf vilja tipsa om Antikrosa, eller gammelrosa som vissa säger. Tänk dig babyrosa som du sedan lägger i lite svart (lika som man gör när man blandar antikvitt), sedan om man vill att det ska luta lite till det aprikos (utan att det blir riktigt aprikos) ska man ha i lite gult. Om man vill ha en kall Antikrosa färg ska den svarta färgen vara blåsvart, men om man vill behålla värmen så är det viktigt att den svarta inte har blått i sig.



Kom ihåg att färgen kan ändra i nyans när torkar. Testa lite på väggen och låt torka för att se hur det blir.

2011-05-25 @ 19:00:44
URL: http://velourvenus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0