Vilka köper ni julklappar till?

.
November är inte ens slut och julstressen är i full gång. Missförstå mig rätt, jag älskar att julstämningen är i full gång, tyvärr så kommer stressen som en ovälkommen bismak.
.
Julklappar är en del av det som brukar bidra till stressen. Jag älskar att ge och jag älskar att få, men jag känner att julen gärna får handla mer om mat och umgänge. Själv kan jag inte njuta av mina julklappar när jag vet att de har åstadkommit givaren så mycket stress och huvudbyr.
.
UnderbaraClara sa i husmorsskolan igår att hon förespråkade önskelistor även i vuxen ålder. Jag förespråkar julklappsleken istället för paket till alla och envar.
.
Nu kom detta inlägg att handla om julklapparnas vara eller icke vara, när det jag egentligen undrade var vilka ni köper julklappar till. Nå?
.
Själv ger jag nog julklappar till morföräldrar, föräldrar, syskon, sambo, bästa vännen o gudsonen. Dock siktar jag på att ge sådant som kan avnjutas länge efter julen, som inte är bortglömt innan det nya året.
.
.

Kommentarer
Postat av: Emma

Vi kör med önskelistor i min familj! Jag har aldrig känt nån julklappsstress; är alltid ute i god tid och lägger alltid på minnet om nån i familjen under året säger "en sån skulle man ha haft!" ;) Vi köper "bara" julklappar till varandra i familjen.. å så brukar jag gå ihop med sambon och köpa till hans familj!

2011-11-29 @ 10:34:31
URL: http://lifeasemmaknowit.blogg.se/
Postat av: creando

Vi köper julklappar till barnen och barnens kusiner, och till mormor, morfar och farmor. Sen köper jag till min allra bästa väninna. Och så har vi fyra fadderbarn (alltså förr i tiden gudbarn) som vi köper till... Men vi brukar försöka hålla nere summorna. Personligen tycker jag nog att stressen är att hitta på grejer till alla och ut och hitta det.



Men jag håller med om att julen handlar om något annat i första hand. Gemenskapen och budskapet som kommer med julen. Kramar Kicki

2011-11-29 @ 20:11:10
URL: http://creando-kicki.blogspot.com
Postat av: Kajsa

Förra året körde min familj julklappsleken. Det funkade jättebra och alla blev hur nöjda som helst. I år provar vi önskelistor.

2011-11-30 @ 16:07:33
URL: http://kobranhuggertill.blogspot.com/
Postat av: Dessi at [Home and desire]

Jag skulle mer än gärna bara kört julklappsleken! I sambons familj har vi det så. Där brukar vi också köpa något litet till hans föräldrar, i år blir det framkallade bilder på V. Enkelt.



I min familj är det jobbigare. Morföräldrar, mamma, pappa, systrar. Dock hoppar vi systrarnas pojkvänner. Och vad tusan ger man sina morföräldrar? Vi kör det enkelt där med. Bilder på Vilmer. Presenterna till systrarna är också fixade. Tack o lov. Men jag gillar önskelistor. Helt klart.

2011-12-04 @ 23:38:54
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0