Bullbak är höstmys

.
Igår bakade jag bullar, hög höstmysfaktor. Mitt bulltips nr 1. Låt degen jäsa längre än vad som står i receptet.
.
.
När det sedan var dags för utbakningen insåg jag att jag inte har någon kavel, men vat te fak tänkte jag o fyllde en gammal oljeflaska med vatten (för tyngd). Även här kan jag slänga in ett tips, knåda inte degen så fasligt, det är deg, inte lera.
.
.
Hur jag än försöker att göra små bullar så blir de stora. På den här bilden så ser man halva skörden. Jag gjorde 40 bullar (20 vanilj o 20 kanel). Jag hade inte något pärlsocker eller någon pensel, så jag sket i att pensla dem med ägg o strösslade på lite stråsocker istället för pärlsocker, faktiskt godare.
.
.
Life is good, tänkte jag o åt två bullar. Sen blev jag galen o åt tre till. Dags för tips nr 3, ät inte fem bullar på en kvart, man får ont i magen.
.
.
In med dem i frysen, hösten är räddad! (Fast frågan är hur länge de kommer räcka?)
.
.

Kommentarer
Postat av: esteterier

Att baka är ju ett jättebra höstmys! Blir lite sugen själv..

2011-09-21 @ 12:01:55
URL: http://esteterier.blogspot.com/
Postat av: saralovisa

Muuuuummms!



Ja alltså jag tror stakt på lingon! Kanske med pepparkakskryddor i kakdegen?:)

Puss

2011-09-22 @ 15:45:30
URL: http://saralovisa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0