Det här med vardagsrum

 
Jo, nu ska jag säga er! Det här med att bo två är svårt! Det är inte det att vi bråkar om tvätten, går varandra på nerverna när vi är trötta eller ens ryker ihop i badrummet på mornarna. Nej.
 
Svårigheten är inredningen. Två människor har vanligtvis olika smak, detta kan ha lett till att dessa människor har olika bohag. Alltså är det nästintill omöjligt att få dessa bohag att samspela. 
 
Till exempel så har vi i vårt vardagsrum ljusgrå väggar och en sandbeige soffa. Dessa två plockar fram det sämsta hos varandra. Det ser ut som en sandhög på sydpolen. Den grå färgen ser blå ut och soffan ser ut som en nästintill brun hög. 
 
För tillfället försöker vi binda ihop detta med svart vitt och grått, yllefiltar, fårskinn, randigt och blommigt i ett kaos. Det går okej. Drömmbilden hittade jag när jag googlade, och jag blev inte förvånad när jag såg att den kom från min namne Sofia på Mokkasin.
 
 
När jag googlade vidare så dök den här härligheten upp, och vips kände jag att en beige soffa inte är så dumt ändå, jag får väl rita ett fab mönster på den!
Åter till verkligheten, jag behöver hjälp och inspiration. Hur hade du piffat en beige soffa i ett grått rum? Bring it!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0