DIY origamimobil

 
Ända sedan Ida publicerade det där fantastiska origamiinlägget har jag lite nu och då vikt en origamifågel. Igår blev nu och då-vikandet till en mani, där jag och Frida fick minnen från fritids och började vika fåglar, askar, loppor, blommor. Då slog det mig att jag ville göra en egen origami-mobil. 
 
Det här behöver du
♥ Papper, gärna olika färg och storlek
♥ Nål
♥ Tråd
 
Steg 1
Vik så många fåglar (eller andra saker) som du vill ha i din mobil, om du inte kan vika så kan jag glädja dig med att det kunde inte jag heller, jag lärde mig av den här övertydliga instruktionsvideon. 
 
Steg 2
Planera hur du vill att dina fåglar ska hänga, på en enkel rad eller lite mer asymmetrisk som min. Tänk på att försöka fördela tyngden av fåklarna så jämnt som möjligt om du gör en asymmetrisk mobil. Fundera också på vilka avstånd du ska ha mellan fåglarna. 
 
Steg 3
Sy ihop dina fåglar (eller vad du nu har skapat). Du kan antingen fästa genom att göra en stor (typ 4dubbel) knut på linan, eller försiktigt sy fast i fågeln. 
 
Mina fåglar är orange, blå och rosa, med papper från danska billighetskedjan Tiger, men det vore superfint med mönstrade scrapbook-papper. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0