Hejdå 2011

.
Jag har pillat ihop en årskrönika, phew säger jag bara! För er som vill ha lite bakgrundsläsning finns min årskrönika för 2010 HÄR.
.
Januari
I januari var det mycket snö, bitande kallt och väldigt vackert. Jag och Ch ägnade kvällarna åt att ta promenader och titta in i andra människors hem (uch va creepy det lär när jag skrev det). Jag köpte tulpaner som jag planterade i konservburkar på skrivbordet i mitt studentrum. Den stora förändringen var att jag i januari började plugga efter höstens långa sjukskrivning, det var en prövning! På bilden är klockan fem och jag ska åka iväg på praktik, trött fröken Sofia!
.

.
Februari
I februari åkte jag och Ch på en spontan semester till Marocko. Där köpte vi silverörhängen för 25 kronor, åt grillspett för 3 och prutade på väskor. I Marocko är det inget konstigt att en florist och en slaktare har butik vägg i vägg. Hela semestern slutade med att jag blev dödssjuk o hade magont resten av våren (googla campylobacter om ni törs).
.
.
Mars
I mars var det fortfarande fullt med snö, jag lackade och ordnade grillparty, succe! I omgångar mådde jag lite dåligt och åkte för att gå i barndom hemma hos mamma och pappa. Sen hände det stora, jag gick på visning nummer 5714 i ordningen på en lägenhet i ett 50-tals hus med det perfekta köket, det stora var att den blev min! I slutet av mars fylde min pappa 49 år, då åkte hela familjen med pojk- och flickvänner på en ålandskryssning och drack radioaktiva drinkar.
.
.
April
Jo den här underbara lägenheten, det hade sina, eeh... skavanker. Så vi fick måla om hela lägenheten, och lägga nytt golv nästan överallt. Tacka vet jag familjen! Sedan flyttade jag från mina kära 17 kvadrat på studentvägen och in i 60 kvadrat. jag köpte salt och pepparkar och bordsduk innan stolar, dushdrapperi eller soffa, sån är jag!
.
.
Maj
I maj slutade jag raka benen och odlade mer saker i konservburkar. Annars njöt jag mest av att bo så nära landet, det blev många, långa cykelutflykter.
.
.
Juni
I juni blev jag beroende av vattenmelon, jag minns fortfarande lyckan när jag skar upp den perfekta på bilden. Jag tog på mig finklänning och skrev terminens sista tenta, överlycklig över att jag klarat terminen. Sedan åkte jag till Stockholm och satt på dess berg in på natten. Och på midsommar gungade jag Ch i en gungmatta.
.
.
Juli
I juli var jag fortfarande beroende av melon, gärna med fetaost till. Den uppmärksamme ser att jag läste Harry Potter, jag läste nämligen om alla sju böcker under sommaren. Jag hade väldigt långt hår som jag, efter tre veckor på landet klippte av, 35 cm bort, tjoff! Ibland måste man helt enkelt ha förändring... Annars då? Jag promenerade mina brunbrända ben och njöt av livet. Och så åkte jag till Skåne med min familj.
.
.
Agusti
I agusti åkte jag hem från skärgården (juste ja, i princip hela juni och juli var jag i skärgården) för att jobba några veckor i en reception. Där var det så understimulerat att jag anordnade en kräftskiva med några av mina finaste vänner, succe! I lägenheten målades golvlisterna vita och jag kunde inte först att jag (med hjälp) målat väggarna, lagt golvet och spikat listerna, det ska jag banne mig skriva upp i CVt!
.
.
September
I september var jag en glad prick! Ny kurs med nya fina vänner (älskar att plugga, man träffar nya vänner hela tiden). Jag lärde mig virka på egen hand, och varje lördag finkammade jag Vaksala-loppis, t.ex. efter minibyråer. Jag och Ch hade vår inflyttningsfest, då kom bland annat mina två finaste kusiner, de hade kvällens vackraste ryggar. O tro't eller ej, men jag hade också låg knut och rosa klänning.
.
.
Oktober
I oktober gjorde jag mitt bästa Vaksala-loppis fynd någonsin, nya bestick för 200 kronor! Och så fyllde jag 23 år, det firade jag med att bjuda mina flickvänner plus pojkvänner på brunch, den första hade sovit över sen kvällen innan och den sista gick vid 22 tiden.
.
.
November
I november var jag nog SJs bästa kund, bland annat var jag i Göteborg på coctailparty med mina finaste, finaste flickvänner. Jag var även i Örebro och i Stockholm, och Uppsala såklart! Jag skaffade mig även en lånehund med bruna små ögon och en liten grå mustasch.
.
.
December
I december åt jag en sockermunk på gågatan i Uppsala för första gången. Jag har alltid tyckt att det är något äckligt (ohygieniskt) över dem, men efter en tugga tog jag tillbaka vartenda ont ord, satan så gott! Jag åt även ca 1 brieost per kväll, tungt beroende. Sedan så bakade jag tryfflar till mina och Chs föräldrar (the perfect girl liksom). Och så blev det jul, efterlängtade jul. Jag tog 10 dagar ledigt från skolan, med sista dag idag, fy farao så skönt!
.
.
Nu säger jag bara hej 2012, i år är mitt löfte att ha ännu roligare!
.

Kommentarer
Postat av: Fröken Bella

Wow, så himla roligt att läsa eftersom jag precis börjat följa dig =) Och dina bilder, gud så vackra de är!

2012-01-02 @ 21:54:11
URL: http://frokenbella.se
Postat av: Evelina

Gott Nytt år!



Ett av mina löften är samma sak! Hoppas vi håller det :)

2012-01-02 @ 22:22:25
Postat av: Dessi at [Home and desire]

I love, love årskrönikor! Hoppas jag hinner slänga ihop en egen i morgon!

2012-01-02 @ 22:59:01
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: Anonym

Så himla fint soffi !

2012-01-03 @ 00:12:58
Postat av: creando

Underbar kavalkad! Så roligt att få följa, jag som inte har varit med hela året :)

Gott nytt!

Kramar Kicki

2012-01-03 @ 00:37:28
URL: http://creando-kicki.blogspot.com
Postat av: Julia

Fasen vilken bra krönika!! Känner mig aningen lat med tanke på min egen, enkla, lilla krönika :)

Du verkar vara en synnerligen vettig människa!

God fortsättning!

2012-01-03 @ 10:53:34
URL: http://aliaslillamy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0