Lite tankar om kost

.
.
Jag läste just en artikel i DN om en barnfamilj som äter vegankost. Artikeln var läsvärd, så klicka på bilden och läs den!
.
Jag försöker att äta vegetariskt, av miljömässiga och etiska skäl. Det finns två anledningar till att jag inte äter vegetariskt till 100% (alltså är vegeterian). För det första så tycker jag om kött, jag älskar riktigt rött, blodigt kött. Japp. Däremot så unviker jag "slentrian-kött", typ köttfärs eller köttbullar, då finns det många godare, roligare vegetariska alternativ. För det andra så väljer jag att äta kött av sociala skäl. När jag var yngre så åt jag inte rött kött, och jag minns fortfarande skammen när personer glömde bort det, eller inte visste om det. Om en annan person lagat mat till mig så tycker jag att det är oförskämt att tacka nej. Mat äter man.
.

Kommentarer
Postat av: Madeleine - Mamma - Foto - Oslo

Hahaha, härliga du!! Jag ser det som den perfekta anledningen ;D ;D



Kramar

2012-03-14 @ 20:52:39
URL: http://madeleines.se
Postat av: creando

Vi skulle så gärna vilja äta mer vegetariskt, men är så dåliga på det du skriver - enkelt och gott. Kan inte du komma med något/några bra och snabba recepttips? :)

Kramar

2012-03-14 @ 22:21:10
URL: http://creando-kicki.blogspot.com
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Klok du är. Vill egentligen äta mindre kött, men får inte tummen ur på ngt sätt.

2012-03-15 @ 08:27:19
URL: http://ninaruthstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0