Och det är nu jag säger tack.

 
Så bara hände det. På måndag klockan 08.00 ska jag vara på jobbet. Jag ska börja jobba heltid fram till årsskiftet. Sen får vi se. 
 
Det är nu jag säger tack.
 
Tack mamma för att du är hård, tvungar mig att följa upp mina ansökningar, är konkret och kan arbetsmarknaden. Tack för att du höll med istället för att märka ord när jag sa att arbetsförmedlingen var efterbliven. 
 
Tack pappa för dina dagliga telefonsamtal. Tack för att du förstår att jag mått skit utan att göra en stor grej av det. 
 
Tack storebror för det okomplicerade hänget i din soffa, för att jag vet att du vet även om vi inte pratar så mycket om känslor. 
 
Tack lillasyster för att vi kan umgås precis som vanligt, utan att låta min vardagsdepp komma in i samtalet. 
 
Tack till Christian. Det här är ett stort tack som jag inte vet var jag ska börja med. Tack för att du tröstar mig, avlastar mig, vet när jag behöver ringa min familj. Tack för att du är okej med att vår relation inte alltid är rosa, glittrande och rosendoftande. Tack för att du är du. 
 
Tack till mina flickvänner. Som förstår hur jag känner, som ibland känner samma sak. Som jag kan sitta och spy galla med en hel kväll, och gå därifrån och känna mig nyförlöst. 
 
Tack till mina bekanta, som rannsakat sin egen bekantskapskrets och sökt med lykta och ljus efter möjligheter till jobb för mig. 
 
Tack till min terapeut (aka. vandringsstaven) för att du växlar mellan en realistisk syn på min sits, lyssnar helhjärtat på min ångest samt lyfter mitt inre och mina starka sidor när jag tvivlat på mig själv. 
 
Tack till bloggvärlden. För stödet, peppen och förståelsen. 
 
Tack så hemskt, hemskt mycket. 
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Grattis vännen, du är så värd det här.

Svar: <3
Sofia

2012-10-05 @ 18:16:26
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Men gud vilket fint inlägg. Jag ryser och ler stort.

Svar: Känn dig träffad Nina! (av inlägget alltså)
Sofia

2012-10-06 @ 21:47:16
URL: http://ninaruthstrom.se
Postat av: Maria - An Apple Pie a Day

Grattis! Stort lycka till!

Svar: Tack snälla, mitt tack till bloggvärlden var delvis med dig i tanken. Jag är övertygad om att ditt jobb lurar alldeles runt hörnet!
Sofia

2012-10-07 @ 19:46:14
Postat av: Maria - An Apple Pie a Day

Ah, tack gulliga du!

2012-10-08 @ 19:02:18
Postat av: maria

<3 !!

Svar: <3
Sofia

2012-10-09 @ 20:15:57
Postat av: Evelina

Weeeeee!!!!! Grattis till jobb!!! Så himla kul!! Hoppas du trivs och mår bra där!!

Så himla fint inlägg med alla tack. Det glädjer mig att du har fina människor runtomkring dig! <3

Svar: Tack! Ja, jag trivs jättebra. Kram!
Sofia

2012-10-20 @ 10:55:25
URL: http://finaevelinasliv.blogg.se/
Postat av: Hondjur

Gud, vad glad jag blev nu! Grattis, grattis!! :))
Strävan lönar sig helt enkelt! :)

Svar: Tack snälla!
Sofia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0