Dagen då jag för första gången stiftade bekantskap med en kondom

 
Dag 3 av 50. Jag har ganska starka minnen ur min barndom, och tänkte att det är ju kul om någon, eller kanske några av de 50 dagarna inte utspelar sig under de senaste fem åren. Så vi kör en från barndomen! 
 
 
Det här var en dag när jag var kanske 3 eller 4 år gammal. Jag och mamma var uppe på mammas och pappas sovloft på landet och bytte lakan (tror jag). Så när jag pillade ner mina små barnhänder under madrassen kännde jag något där som jag såklart plockade fram. 
 
Jag minns hur jag trodde att det var en våtservet, sånna som luktar citron, och ville öppna den för att jag tyckte de luktade så gott (citron är fortfarande en av mina bästa smaker). Då fick mamma syn på mig och frågade vad jag gjorde varpå jag förklarade att jag ville tvätta händerna med våtservetten. 
 
Mamma: Men Sofia, det där är ingen våtservett, det är en kondom.
Jag: Vad är det? 
Mamma: Ett skydd man har på snoppen om mamma och pappa vill ha vuxenmys utan att få barn.
Jag: Jaha, eller om snoppen råkar komma dit.
Mamma: *Avled av skratt* ja, eller om man råkar. 
 
Alltså jag minns fortfarande att jag trodde att man satte på kondomen innan man gick och la sig, som förebyggande skydd, liksom om snoppen och snippan bara skulle nudda varandra. Lyckligtvis har det där med sex och fertilitet och kondomer klarnat med åren. 
 
 

Kommentarer
Postat av: Julia

Muahahahahahahaha! Jag AVLIDER av skratt! Så gulligt, naivt och självklart för ett barn.

2012-09-07 @ 11:18:11
URL: http://aliaslillamy.blogg.se
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAH

2012-09-07 @ 13:59:00
URL: http://ninaruthstrom.se
Postat av: Kajsa

Hahaha!!

När jag var liten satt det, i min morfars sjöbod, en liten glastavla på väggen med texten "I nödfall, slå sönder glaset" och ett tuggummi i. Eller jag trodde i alla fall att det var ett tuggummi och undrade ofta när det är ett sådant nödfall att en verkligen behöver ett tuggummi? Men nu på senare dar har jag kommit på att det var ju inte alls ett tuggummi, det var ju en kondom som satt där på väggen. Men för en 5-åring var liksom tuggummi det logiska. :)

2012-09-08 @ 19:59:33
URL: http://kobranhuggertill.blogspot.com/
Postat av: Sofia/ Kreativ inredning

Hahha, jisses det här gjorde min dag:-) Så härligt minne!

Kram
Sofia/ Kreativ inredning

2012-09-12 @ 14:16:26
URL: http://www.kreativinredning.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0