Nya lägenheten då?

 
Alltså nya lägenheten! Var ska jag börja? Jo jag börjar när jag klev in där, efter en dag som platsat in på top tre stressiga dagar i mitt liv. 
 
Jag kliver in, tycker det är fult och det luktar gubbe. Blir darrig på läppen. Tänker att jag ska packa upp lite grejer i köket så jag kan göra kaffe. När jag packar upp känns det som att jag flyttar in, utan att fixa något. Så jag börjar gråta. (Tror iofs bara att det var lite spänningar som släppte).
Som ni kan se, rätt gult. I ärlighetens namn så är hallen aprikos och vardagsrum och sovrum är den där gula tapeten som nog alla har dett i kombination med pösiga skinnsoffor).
 
Sen åkte jag och pappa (aka livräddaren)till byggvaruhandeln och satte sprätt på stålar. Då hade jag gått från att grina till sprallig som fan på ca två timmar. Sen dess har jag, delvis själv, delvis med hjälp påbörjar underarbetet.
Såhär ser det ut nu, efter två dagars arbete. 
 
Så vad händer sen? Nu är tanken att vi ska spackla väggarna och måla taker och eventuellt golvlisterna i helgen. För att under nästa vecka ge oss på kulörstrykningen(arna?) av väggarna, samt en underbar tapet i hallen. Och juste ja, alla omaka dörrar och garderobsdörrar ska idag lämnas in på lackering, enda frågetecknet kring detta är hur det kommer gå med ett bygge utan toalettdörr i två veckor. Jag tror att det kommer skapa gemenskap. 
Golden lily från Morris & co som ska upp i hallen, vilken dröm.
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Nämen! Bloggen! Tittade in, och så värsta uppdateringen. Vad roligt! Och vad bra det kommer bli! Bara den där tapeten gör mig sprallig som fan!

2013-10-10 @ 22:57:33
Postat av: saralovisa

Men åh! Gud. Jag fattar känslan. Gammal gubbe, och fult. Ingen bra kombo.
Åh det kommer bli så sjuuuukt snyggt! Jag är så peppad!

2013-10-11 @ 07:27:05
URL: http://saralovisa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0