Full känslostorm

 
Oh my, var ska jag börja? Jag lever verkligen i en känslostorm. Jag kan känna eufori för att kanelen på filen lluktar så gott, samtidigt som jag börjar gråta när jag slötittar på arga snickaren, inte för att jag blir rörd, utan för att jag blir ledsen. Jag kan bli vansinnig och helt jävla rabiat över en dammråtta eller helt matt och lealös över verkligheten.
 
Jag tycket att det är häftigt att kunna känna så starkt, även fast det är rätt utmattande. Himmel kan bli till helvete på en millisekund. Man skulle kunna säga att det är de vanliga känslorna, fast ungefär tiotusen gånger starkare. 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Oj oj, känner igen detta även om det säkert inte känns likadant för mig som för dig. Jag läser ju just nu "Himmel, helvete och allt däremellan" av Anna Kåver om känslor och hur en kan hantera och ge uttryck för dem på bra sätt. Kanske något för dig?

Svar: Ja faktiskt, låter som ett bra boktips. Tycker att det är intressant och viktigt med känslor, och att "göra rätt för sig".
En aha-upplevelse för mig var när min bästa kompis hittade en artikel om HSP (highly sensitive personality), kanske lite aha för dig med? http://www.sensitiv-hsp.se/
Sofia

2012-09-07 @ 14:00:17
URL: http://ninaruthstrom.se
Postat av: Evelina

Hehe då var vi här igen! Bad min sambo läsa det du skrivit och frågade om han kände igen "någon annan" i texten, han nickade instämmande! Det finns fler än jag som har det såhär! Jag brukar känna mig som en blandning av bipolär och borderline. Men jag ska läsa om HSP!!! :)

Svar: Ja gör det, jag började grina (ehh...) av igenkänning när jag läste om det.
Sofia

2012-09-18 @ 21:35:15
URL: http://finaevelinasliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0