Odlingsprojektet dag 2

.
Efter blötläggningen (och torkningen för avokadokärnans del) sprang jag ner i sophuset i fiskade upp lagom många konservburkar ur metallåtervinningen som jag diskade ur ordentligt. Sen fyllde jag dem med såjord, vattnade o stack ner två frön i varje (ifall ett bestämmer sig för att inte gro), med bara pyttelite jord över. Avokadokärnan täckte jag till 2/3 med jord. Sen ställde jag dom ljust, men för att de inte skulle stå i direkt ljus klippte till ett litet solskydd. Slutligen la jag en plast över (fast det var inte så snyggt, så den åkte av när det var photo session). Nu börjar den långa väntan... (Jag uppdaterar när det händer något)
.
.

Kommentarer
Postat av: saralovisa

Shit vad du är duktig och vad galet snyggt det vart med alla konservburkar!

2011-05-11 @ 00:41:17
URL: http://saralovisa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0