Hönan eller ägget

.
Nyheterna varnar om hur farligt det är på förskolan. Självklart är det oacceptabelt att barn skadas i skolan eller på förskolan, men man måste fråga sig varför olyckor inträffar. Jag vet helt klart vad jag tror, och jag observerar att storleken på barngruppen aldrig nämns. (Däremot står det "Hade förskolläraren stått där och haft uppsikt lite runt om på varje barn då hade ju Martin levt", som om förskolepedagoger inte redan vänder ut-o-in på dig själva för att se efter alltför många barn.)
.
Ikväll kl 21.30 kommer Kalla fakta handla om säkerheten på förskolor. Vi får väl se... Dåliga förutsättningar och nedskärningar eller inkompetenta pedagoger.
.

Kommentarer
Postat av: carolina

Kommer inte kunna se, mådde oerhört dåligt av att se reklamen.

Är väldigt glad att de är 10 barn på 2 pedagoger på Lo:s förskola, och 3 dagar i veckan är dem bara 3 barn efter klockan 13.30.



Tack för gratulationen!

2011-11-02 @ 10:17:51
URL: http://acarolinas.blogg.se/
Postat av: Fröken Bella

Jag kommer inte att orka se eftersom jag, precos som du, vet att det handlar om barngruppens storlekar- inte förskollärarnas lathet. Om jag ser programmet skulle jag säkert bli så pass upprörd så jag vill slå någon och det vill jag faktiskt inte. Tack för att du tar upp detta!

2011-11-02 @ 13:50:52
URL: http://frokenbella.se
Postat av: saralovisa

Jag vågade inte se.



Det är så jäkla läskigt att jag vill gömma mig under stolen och dö en stund. Jag är livrädd för när Alfons ska börja på dagis, hur i hela friden ska jag veta att jag får hem ungen i helt skick?



ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅNGEEEEEEEEEEST!

2011-11-02 @ 22:32:31
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: Emma J

Håller med dig helt o hållet det sägs inget om hur stora barngrupper man har och det verka inte vara någon som ser heller, det är sjukt.



Väldigt fin och bra blogg :)

2011-11-14 @ 19:57:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0