Efterlyses: Den där känslan!

.
2a mars och våren tycks vara här. Solen värmer, Conversen har varit på 3 dagar i sträck, men var är den där känslan? Ni vet, hopp och förväntning, pirr och sug efter bara ben och ta-med-kaffe?
.
För min den är den borta, eller den har inte riktigt kommit. Trots en semestervecka, en helg i Torekov med mina bästa vänner och 10 dagars fältstudier på Fårö att se fram mot inom de närmaste månaderna vill jag liksom bara gå i ide.
.
Jag är arg (och besviken) för att skolan som institution alltför ofta inte lever upp till nödvändig standard. Jag är ledsen för att jag saknar mina flickvänner (som bor i Stockholm och andra städer). Jag är velig över hur jag ska göra med sommaren (var jag ska bo, om jag ska jobba, med vad i så fall?). Jag känner mig trött och sliten. Tiden går och jag hinner liksom aldrig ikapp. Jag hinner aldrig sova ut, vila bort förkylningen, laga god mat, umgås.
.
Men jag har iaf på mig Converse, ett steg i rätt riktning!
.
.

Kommentarer
Postat av: creando

Ja, just det! Conversen kan komma fram nu. Mina ligger och väntar fortfarande. Jag tycker våren bjuder lite på¨det du beskriver...Inte bara lycklig förväntan tyvärr. Men det går ju över och våren kommer och man upptäcker att man njuter av nu, värme och fågelkvitter. Det ser jag fram emot. :)

Kramar



PS Ja, jag förstår att du ångrar att du inte köpte mer marockanskt när du var där. Hade gärna åkt för att köpa på plats. Men det är väl svårt att få med sig så mycket hem antar jag. Om man inte åker båt eller något....

2012-03-02 @ 09:45:53
URL: http://creando-kicki.blogspot.com
Postat av: Nyfiken Alltid

Ja jag är superlycklig att vårskorna äntligen är på plats istället för de trista väderriktiga...

2012-03-02 @ 11:02:06
URL: http://www.nyfikenalltid.se
Postat av: Malin

Åh hjärtat. Allt det där du skriver om känner jag alltför väl igen. Varje år samma sak, sommarbeslut som ska tas om vart man ska jobba och bo, längtan efter flickvännerna som man vill kunna träffa varje dag men måste pussla ihop helger med för att kunna ses osv. Det jag lärt mig på mina snart fem år i Göteborg är i alla fall att allt löser sig alltid på nåt vis. Och vännerna finns alltid även om det är i fel stad. <3

2012-03-02 @ 13:18:52
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Nej men vännen. Hoppas det är en tillfällig dipp.



Jag hade mina concerse idag också. Love it!



Du glömmer väl inte vår date när du kommer hit? Den ser jag fram emot.

2012-03-02 @ 15:29:54
URL: http://ninaruthstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0