Mitt 2013.

Gjorde du något 2013 som du aldrig gjort förut? Ja. Jag tror att de största erfarenhetena från 2013 är från förskolan jag jobbade på. En förskola i höghusdelen av ett miljonprogramsområde. 

 

Genomdrev du någon stor förändring? Jag och min sambo flyttade från Uppsala till Stockholm, det var en förändring jag genomdrev då jag längtade hem. Han har inte lika starka band till Stockholm. 

 

Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Japp, min barndomskompis och sommarkumpan Jossan.

 

Vilket datum från år 2013 kommer du alltid att minnas? Inget, haha. Eller samma datum som 2012.

 

Dog någon som stod dig nära? Nej.

 

Vilka länder besökte du? Turkiet.

 

Bästa köpet? Den däringa tvåan som vi nu bor i. 

 

Gjorde någonting dig riktigt glad? Japp, mycket. Jag är ofta riktigt glad. Eller riktigt arg. Eller ledsen. Eller manisk. Antilngen så är det på, eller av. 

 

Saknar du något från år 2013 som du vill ha år 2014? Kanske inte saknar, men för varje år blir jag mer och mer trygg och stabil i mig själv. Det är bland annat därför jag älskar att fylla år. För att få avstånd till tonnårsvansinnet och tjugoårsvansinnet.

 

Vad önskar du att du gjort mer? Carpe diemat. Nej men gjort sådant jag varit sugen på, och gjort det DÅ, det är då det känns som bäst. Tilläggas bör att det stående nyårslöftet är "ha kul och må bra".

 

Vad önskar du att du gjort mindre? Oroat mig. Jag är ofta ganska orolig. Ofta för pengar. Det suger musten ut en.

 

Favoritprogram på TV? Bron.

 

Bästa boken du läste i år? Simon och ekarna, kan påstå att jag älskar den. 

 

Största musikaliska upptäckten? Nej, låt oss säga att 2013 inte var något musikår. Dock har jag haft fortsatta starka band til Björk.

 

Vad var din största framgång på jobbet 2013? Att jag bytte jobb, haha! Nej men jag är i en fas i livet där jag testar mig fram. Och tillåter mig själv att byta jobb och prova nytt. Ribban sparkade jag ner från sin ställning. 

 

Vad var din största framgång på det privata planet? Självkännedom skulle jag vilja säga. 

 

Största misstaget? Att genomföra en flytt och en lägenhetsrenovering utan att vara utvilad, snarare nära en vägg. Det gjorde verkligen ingen lycklig. Ps. Tack Ch för att du står ut, och tack alla som hjälpte oss.

 

Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Gladare, som sagt, jag tror på att det blir bättre och bättre år för år. 

 

Vad spenderade du mest pengar på?  Den där tvåan vi köpte.

 

Något du önskade dig och fick? Flytta till stockholm med Christian. 

 

Något du önskade dig och inte fick? Hm, säkert något på min födelsedag, men det är inte av betydelse. 

 

Vad gjorde du på din födelsedag 2013? Bjöd min familj på asgod mat som jag hade svettats fram (på ett positivt sätt, jag gillar att laga knepig mat).

 

Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Såna här frågot gör mig bara irriterad, snacka om dåligt sätt att se på ett år. Eller effektivt sätt om man vill känna sig missnöjd. 

 

Vad fick dig att må bra? Mina nära personer. Årets kräftskiva. Den där första dagen i turkuet när jag låg själv vid poolen. Helgen jag och en kompis spenderade på Gotland. När jag och Ch var på spa.

 

Vem saknade du? Mina vänner. Det tär på en hönsmamma (bildligt talat) att ha vänner i olika städer. 

 

De bästa nya människorna du träffade? De 120 ungarna på förskolan och min kollega Maud, hon svor, hade klackskor inne och gjorde de vassaste drinkarna. Och så sa hon alltid Jaadu Sofia. 

 

Mest stolt över? Att jag blir bättre och bättre på att stå upp för mig själv och mina värderingar, det är så jävla svårt och så jävla tillfredställande. 

 

Högsta önskan just nu? Nej, tror inte på sånt tänkt heller. 

Vad tänker du göra annorlunda nästa år? Det mesta hoppas jag. Annars vore det ju ingen vits!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0