Jag är myran, som liknar dig

Det här med att jobba. I flera veckor har det varit min vånda. Jag opponerar mig emot att två personer i varje hushåll ska jobba åttio timmar i veckan. Deg måste finnas ett annat sätt! Det är ju mitt liv som sipprar förbi. 

Hur som helst. Nu sitter jag på tunnelbanan, klockan är inte ens sju. 

Igår hade jag och en kompis ett så himla bra samtal om hur man ska förhålla sig till idealet Materiell Lycka. Min lycka, min glädje kan inte vara något jag köper. I ett silkespapper o en snygg påse. 

Men nu. Strax innan sju på en tunnelbana, tillsammans med folket med påsar under ögonen, är det så svårt att hålla kvar vid gårdagens insikter. 

Om lyckan inte går att köpa, vad gör jag då här? 

(Musik för att hamna i rätt mode: Radiohead - high and dry, Mazzy star - fade into you)

Kommentarer
Postat av: Nina

Du och din vän är kloka. Jag läser just nu Nina Björk "Lyckliga i alla dagar" som handlar om arbete, pengar och människans värde. Sjukt bra bok som sätter ord på hur snett samhället hamnat pga det ekonomiska system som styr oss alla (rika) även om vi kämpar emot. Läs den!

Svar: Jag såg det på insta, måste verkligen bita tag i den efter Prins Charlea känsla. Puss
Sofia

2014-06-23 @ 12:58:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0