Svinlätt och svingod torskpasta

 
I förra veckan bodde min syster hos oss. Vi har mycket gemensamt, bland annat mat. Så vi hittade på detta stört goda recept på torskpasta.
 
Du behöver:
1 vitlöksklyfta (stor, annars två)
1 buljongtärning grönsaksbuljong
5 dl matlagningsgrädde
parmesan
torsk
pasta
ruccola
 
Gör såhär:
Lägg torsken i en ugnsform (jag lägger ner den fryst), salta och peppra. Pressa vitlöksklyftan i matlagningsgrädde-tetran och hacka ner buljongtärningen, skaka. Häll såsen på fisken och toppa med riven parmesan. In i ugnen (oklart vilken värme vi kör på, har gasugn, så i mitt fall, 8an). När fisken varit inne i 30 min så kokar du upp pastavattnet (med min spis gör det att fisken blir inne tot 45 minuter). Sleva upp pasta, sen torskmums och toppa med ruccola. Ät dubbla portioner. 
 
 

Kommentarer
Postat av: saralovisa

Åh mums! Det måste vi prova här hemma! Knutte är en värsting på fisk!

Svar: Gör det, alltså ni kommer smälla av!
Sofia

2014-03-15 @ 08:41:29
URL: http://saralovisa.se
Postat av: Kajsa

Låter sjukt gott!

Svar: det ÄR det! Lovar!
Sofia

2014-03-21 @ 10:55:56
URL: http://www.kobranhuggertill.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0