Löprunda 1.

.
Träningen inför vårruset har börjat! Jag var just ute och sprang min första runda. (Observera det ironiska i detta, jag springer nämligen inte. Inte ens om jag håller på att missa bussen. Eller ens flyget).
.
När jag var ute och sprang (lufsade runt som en svettig grottmänniska) tänkte jag att någon annan kanske också vill springa vårruset? Det hålls i 16 städer, är 5 km långt och äger rum slutet av maj, kolla upp det! Jag skulle tycka det var kul med en virtuell träningskompis (eller flera) och tänkte, liksom min mamma, pappa, syster och sambo att det ju vore kul. Så, vill du vara med? En liten morot är den där frukostpåsen man får om man är 6 personer, den har jag siktet inställt på.
.
Nu lite siffror om min lilla runda: Jag sprang 3.70 kilometer på 26 minuter och 52 sekunder, genomsnittstakten var 7.16  minuter per km (alla coola siffror är från runkeeper). Efteråt skulle jag göra plankan, men var så trött att jag föll ihop. Efter två (TVÅ) sekunder. Så då gjorde jag lite situps och andra övningar som man minns sen nazi-gympan på högstadiet. Sen stretchade jag. Allt som allt tog det 38 minuter, det har jag fan tid med. Åter till mina resultat, 7.16 min/km, INTE ILLA VA?!
.
Mulet och regnigt, men det var nog bara tur, annars hade jag nog svimmat av värmeslag.
.

Kommentarer
Postat av: Frida

Inte alls illa! Impad! 3,7 km första passet liksom! Då blir ju 5 km i slutet av maj lätt som en plätt!

2012-04-11 @ 17:11:14
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Hade varit jättekul att göra det "tillsammans"... men jag måste nog komma igång med att PROMENERA igen först och främst

2012-04-11 @ 19:42:37
URL: http://ninaruthstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0