Vad jag har på mig idag

Jag har funderat på det här med dagens outfit. Det är en så tydlig rubrik när man vill visa vad man har på sig, det räcker till och med att skriva dagens, kort och gott.

.

Problemet med att börja skriva inlägg med rubriken dagens outfit är att man genast klassas som en modeblogg. Detta är inte ett problem i sig, jag läser och gillar många modebloggar. Problemet är att min blogg är inte en modeblogg. Jag gör skiljetecken mellan mode och mina kläder. Så jakten har börjat på en klädrubrik som inte kopplas till  modeblogg.

.

Ordet outfit betyder vanligtvis kläder, så jag synonymsökte och kom fram till följande förslag på rubriker, om jag nu kommer fortsätta visa vad jag har på mig. Vad sägs om:

.

Morgonmundering

Dagens dräkt

Kvällens klädnad

Kvällskostym

Partypaltor

Söndagsstass

Städskrud

.

Säg gärna vilken rubrik som är din favorit, eller lämna ett eget förslag!

.

Detta är alltså vad jag har på mig idag, blått grönt och gult. En färgchock som gör sig fint mot den naturligt grå bakgrunden (det är mulet idag).

.


Kommentarer
Postat av: Anna

Vilken fin kofta!

Varför inte variera de olika rubrikerna beroende på vad du har på dig för tillfället? :)

Puss!

2011-11-23 @ 15:53:52
Postat av: Saralovisa

Partypaltor och morgonmundering!:) puss

2011-11-23 @ 16:51:16
URL: http://saralovisa.webblogg.se/
Postat av: Sara

Fredrik Lindström (<3) sa en gång att man kunde översätta outfit till "ställ". Det tyckte jag var kul. Dagens ställ.

2011-11-24 @ 22:23:43
URL: http://grasparven.blogspot.com
Postat av: creando

Jag tycker dagens dräkt låter urtjusigt :)

Kramar Kicki

2011-11-27 @ 20:00:19
URL: http://creando-kicki.blogspot.com
Postat av: Em

Ääääääälskar koftan! Vart kommer den ifrån?

Det är inte så svårt det där med bilderna i instagram. Du måste dock ladda ner en annan mapp och spara ner bilderna innan du laddar upp dem. Ett litet redigeringsprogram typ. Antingen diptic, photo Frame eller så finns det säkert massa andra me... Lycka till! =)

2011-11-30 @ 10:49:30
URL: http://www.liljelyck.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0