Loppismarknad

.
Jag älskar att få sova ut, äta en god frukost, ta buss ner på stan (inte cykel o flås) o gå på loppismarknad på torget. Stosa, se saker man annars aldrig skulle sett (en låda med sladdar? Ett eminent husvagnsbord som packas ihop till en väska), prata med människor man aldrig annars skulle träffat, skratta, le, pruta. Idag köpte jag en kastrull från Kockum, passar utmärkt i köket, o så har den tjock botten (hej knäck!). Försäljaren försäkrade att mina barnbarns barn kommer ha glädje av den. Sen köpte jag tre Ryskor. Först kostade en femtio, sen kostade tre femtio, sen sa jag tre för trettio varpå försäljaren sa fyrtion och jag sa ja. Sen gav jag en hundralapp o fick tillbaka sjuttio. Så tre för trettio!
.
.
.
.

Kommentarer
Postat av: Att vara någons fru

Åh vilket fynd! Lyllos!

2011-09-25 @ 10:21:06
URL: http://attvaranagonsfru.se/
Postat av: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Kul med fynd!

2011-09-25 @ 17:29:50
URL: http://hannafialotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0