Sushisallad

.
Min faster har enligt vad jag fått höra börjat med en "ny" maträtt (tydligen från en gammal kokbok), förrförra veckan hade jag äran o bli bjuden på denna eminenta rätt av min kusin, Alexandra. O jisses, detta recept ska vidarebefodras till alla (alltså bloggas om).
.
Skär sockerärtor, morot o paprika i fina bitar, sautera (stek lätt) och blanda ner i kokt grötris.
.
.
Toppa detta med en dressing gjord på olja (inte olivolja), sesamolja, någon ljus vinäger, lite vatten (då går den ihop bättre) honung, ingefära o lite salt. Vänd sedan ner avocadobitar.
.
.
Till denna ris-grönsaks-dressing-blandning serverar du lax, jag gjorde min i ugnen med salt, vitpeppar o några stänk sesamolja på. Enligt receptet ska det vara sesamfrön på.
.
.
Tillsist är det bara o äta o ha det bra, servera med japansk soja till. När jag ser bilden på den färdiga rätten kan jag förstå att detta är från en 80-talskokbok, det ser inte så fint ut. Men provlaga det! Det är ASGOTT!
.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0