Visst gör det ont när knoppar brister...

.
...Varför skulle annars min två dagars avokado tveka?
.
.
.
Det händer ganska ofta att jag hamnar i vurmande perioder. Då vill jag ha hund (det vill jag ganska ofta) eller barn (det vill jag alltid) mer än annars. Eller, jag vurmar mer än annars. Men ingen hund och inga barn, då får man lägga krutet på annat.
.
Som att bygga ett växthus till en avokado. Eller att odla i allmänhet. Just nu har jag tre sticklingar som står, 12 nysådda chillisar (chillin?) och så herr alligatorpäron.
.
Önska mig (och dem) lycka till!
.

Kommentarer
Postat av: Fröken Bella

Lycka till! Jag brukar ha avokadokärnan i vatten (med pinnar som håller den uppe) tills rötterna kommer fram. =) Och chilli, det vill jag odla, men orkar aldrig. Blommor är jag mer för.

2012-02-08 @ 22:20:39
URL: http://frokenbella.se
Postat av: Helena, Craft and Creativity

Smart idé med växthuset! Lycka till med dina avocados.



Tack för fina ord på min blogg. :)

2012-02-09 @ 09:02:50
URL: http://craftandcreativity.com/blog/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0