Müslikakor

.
Jag har bakat egna müslikakor som blev supergoda, receptet kommer ursprungligen från Carolina. Jag tillsatte dock lite salt och hade mer frukt, nötter och frön än ursprungsreceptet. Jag önskar även att jag hade minskat på strösockret och mjölet.
.

.

Ingredienser

1½ dl vetemjöl

1dl havregryn

1 dl musli

1 dl farinsocker

½ dl strösocker

1 dl kokos

1 dl grovhackade cashewnötter

1/2 dl russin

1 dl torkade, hackade aprikoser och tranbär

1/2 dl solrosfrön

1 krm salt

1 ägg

125 gr smör

Hur göra?

Blanda alla torra ingredienserna, smält smöret och häll över det och ägget. Tryck ut degen i en form (jag tog en rund med avtagbara kanter) och grädda i 15 min på 200°. Skär kakan i bitar och doppa i smält choklad.

.


Kommentarer
Postat av: Louise

Mums! :)

2012-01-18 @ 23:14:00
Postat av: Zarah-Lou

Åh, hur gott lät inte detta?! Måste komma ihåg att testa någon gång! :D

2012-01-23 @ 19:02:21
URL: http://blogg.zarah-lou.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0