Tilläggsinlägg om balkongen

.
Men oj! Jag skulle logga in för att blogga lite och såg rekordmånga kommentarer om min balkong, kul! Såg senare att jag var med på framsidan på blogg.se, även det, kul! Det var många som hade frågor om balkongen, trallen och priset, så jag gör nu ett eget litet inlägg om det. Först, en bild på en tårta.
Först och främst så bör jag säga att jag är student som inte arbetar extra, så även om drömmarna varit många (och dyra) så har jag behövt välja det billigaste av allt, och prioritera bort/avvakta med mycket (typ ett citronträd, en privat ört-trädgård, en bänk att sitta och ljuga på och ett bord).
.
Trallen är klickplattor av acacia-trä som jag köpte på Rusta, när jag köpte den så kostade ett 5-pack 129 kr, tilläggas bör att plattorna är 30x30 cm. Nu däremot så kostar de bara 99 kr för samma 5-pack, snopet för mig, tur för dig! När man lägger trallen så behöver man en såg, vi använde sticksåg men jag provade även att såga lite med en Japan-såg, och det går också bra, så vilken såg som helst tror jag går om man är noggrann. (länk)
.
Hyllan i zink som står längst väggen är en hylla från Ikea som inte kostar mer än 99 kr, dock varnar jag er för att det är den svåraste Ikea-möbeln jag någonsin byggt ihop. Man behöver en stark arm och en stark skruvmejsel så hålen på stommen och på hyllplanen inte stämde överrens (på min hylla). (länk)
.
De båda ljuslyktorna är också från ikea, en är en lite större som jag ställt ett blockljus i och sedan fyllt på med musselskal (semesterskatter, ni vet) och den andra är en sådan här. (länk) och (länk)
.

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Smart! Alltså det att lägga trallen ända ut. Tack för tipsen här uppe! Vad fina blommorna är! Kan det inte bara bli sommar??!!



Vår balkong är så skruttig.. Den skriker efter lite kärlek. Det är så mysigt att sitta på den på sommarkvällar - du har verkligen gjort mig inspirerad att ta tag i det! Det verkar ju inte så svårt heller, förutom hyllan då;)

2012-05-17 @ 10:34:39
URL: http://bekijk.blogg.se/
Postat av: Johanna

vad vackert! jättefin blogg!:)

2012-05-18 @ 07:46:55
URL: http://geminaarts.blogg.se/
Postat av: Eleonore- Kokboksutmaningen

Kul med tips på var man kan hitta allt och hur man maxar balkongen på bästa sätt :D Det är ju som du säger ett extra rum, förstår inte de som använder balkongen till förvaring heller.

sv: Haha, ja men visst är det underbart med buffé och att se alla mätta och glada sen :D

2012-05-18 @ 11:06:21
URL: http://fikamed.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0