I ♥ Kurbits

 
Senaste veckorna (läs: sen jag började jobba) har jag hållit mig borta från bloggeriet. Det började med att jag inte orkade resa mig från soffan för att hämta datorn men sen växte också en tanke. Jag känner att jag vill utveckla mig själv utan helt övermänskliga mängder intryck som jag får från bloggvärlden. Såklart läser och skriver jag ibland ändå, men jag känner att fokus måste få ligga på livet utan skärm, eller vad man ska kalla det.
 
Detta har hur som helst gjort att jag flanerat iväg på egna små stigar, utan att vara särskilt medveten om rådande trender, både inom matlagning, intredning, mode, handarbete etc. Alla områden i livet där jag helt hysteriskt låtit mig inspireras från internet har jag nu lyssnat innåt. Och det sjukt fnissiga är då var detta har lett mig? 
 
Jo, kurbits. 
 
Alltså jag har blivit smått besatt av kurbits. Försöker rita egen, lite mer modern kurbits och har en redan proppfull mapp på datorn med kurbits. Jag är till och med sugen på att åka till Falun för att gå på Dalarnas museum och spana på lite skön kurbits. 
 
Ja ni hör ju. 
 
Kurbits är det nya svarta. 
 
 
Håller ni inte med om att det är helt fantastiskt? Alltså kan jag snälla få lite mer kurbitsmöbler, -tavlor, -kläder. Ja juste, det finns som tapet/väggdekor också.
 
Det är nu jag avlider.
 
 

Kommentarer
Postat av: Frida

Jag smäller av så snyggt! Nu blev jag jävligt inspirerad (börjar googla hysteriskt, sparar ner dina bilder på datorn, byter bakgrundsbild och ska åka hem till farmor och leta) Inspirerad av internet. Eller alltså, av dig!

Svar: Frida, kanske ska vi åka till dalarnas museum någon dag nu i november? Känner du någon vi får bo hos i falun? (hotellet där var lite dyrt för att göra en spontanare). Äh, jag ringer dig!
Sofia

2012-11-02 @ 11:16:39
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Otroligt fint.
Jag tänker också sådär mellan varven, att dra ner på bloggandet kanske sluta.... Blir inte klok på vart mitt beslut ska hamna tillslut.

2012-11-03 @ 11:32:00
URL: http://ninaruthstrom.se
Postat av: Evelina

Va härlig att låta inspirationen komma helt från hjärtat och inte från massa intryck! Väntar spänt på att få se en du gjort själv! :D

2012-11-08 @ 11:29:44
URL: http://finaevelinasliv.blogg.se/
Postat av: Maja-Stina

Åh, så gör jag också ibland. Stänger av. Väldigt bra för att hitta nytt och eget. Å snyggt! Som du gjort.

Och kontoret var underbart! Men nu blir det annat kontor ett tag - i Kalmar! :)

Svar: Kalmar?! Oj, spännande! Du får uppdatera mig i december!
Sofia

2012-11-11 @ 12:45:47
URL: http://www.majastina.se
Postat av: Mia

Underbara mönster!

2012-11-28 @ 22:40:22
URL: http://www.theswedishgirl.blogspot.com
Postat av: Aasa W

Det är heeelt otroligt fint! Jag blev också besatt av kurbits när jag bodde i Leksand, och är fortfarande helt svag för det! Falun museum rekommenderas!

Svar: Jag och en kompis tog faktiskt en weekend i falun enkom för att gå på dalarnas museum, åh det var underbart.
Sofia

2013-02-05 @ 19:26:14
URL: http://libertyfizz.blogspot.co.uk/
Postat av: Janne

Hejsan!

Angående den lila kurbitsbilden som sitter ihop med en annan så undrar jag om man kan köpa bilden och använda den som affisch i ett musiksammanhang? Hör gärna av dig om du har eller vet vem som har rättigheterna till bilden. Mvh / Janne

2015-05-13 @ 16:42:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0