Dagen då jag tog rodret

 
Dag 7 av 50.  Nu är det sommar 2010 och jag är på västkusten (bästkusten?) hos min kompis med familj. Min kompis pappa hade den här dagen en tysk kollega samt hans fru och barn på besök, och han ville visa Sverige från dess bästa sida, och hur gör man det bäst, om inte från en båt? Sagt och gjort, i med mig och min kompis, hennes föräldrar, den tyska kollegan med fru och barn i segelbåten.
 
 
Jag älskar att åka båt, och skulle våga påstå att jag har både sjövana och sjövett. Däremot så har jag inga kunskaper i hur man seglar. Just att segla tilltalar mig då jag gillar tanken på att man kan transportera sig utan bensin. Bara utnyttja vinden som ändå nästan alltid blåser till sjöss. 
 
I båten så berättade jag detta för min kompis pappa Gunnar, och jag frågade honom, som är väldigt bra på att segla om inte han kunde lära mig segla. Med det menade jag att han kanske kunde förklara vad allt hette, och grundprinciperna när man ska slå och lite så kanske. Med ord. 
 
Men nej, Gunnar, sa kort och gott "här" och satte rodret i min hand. Sedan gick han och satte sig med sin tyska kollega och pratade om annat. Kvar satt jag, med rodret i handen, båten full av människor vars intresse låg i att uppleva Sveriges bästa sida och mitt eget hjärta i halsgropen. 
 
Det här är en situation jag ibland tänker på. Inte för att jag kanske tycker att det var en så bra utlärningsmetod (jag menar, det är ju inte kniven mot strupen som gäller i verkligheten), men för att det visade mig att fan, gör det bara, det kan du.
 
 

Om du vill önska eller föreslå en dag eller ett tillfälle som du tycker bör rymmas i 50 dagar om mitt liv får du jättegärna lämna en kommentar. 

Kommentarer
Postat av: INGRIDWENELL.SE - Fashion Style Color Inspiration

vad härligt!! älskar att åka båt :)

tack snälla för din kommentar! håller verkligen med, ett sådant badrum vill man ha hemma :) åker dock härifrån på fredag, och det ska faktiskt bli skönt att komma hem nu efter två veckor på hotell :P

2012-09-12 @ 23:49:20
URL: http://ingridwenell.se
Postat av: Evelina

Jag har en hatkärlek till vattnet. Det är otroligt vackert, fint, svalkande, härligt. Samtidigt är det väldigt skrämmande för man vet inte vad som "gömmer" sig däri.

Ps. Du har två st "Dag 7 av 50" :)

Svar: Så känner jag i skogen, haha! Jag tror stenhårt att man "har" sina element.
Sofia

2012-09-18 @ 21:07:11
URL: http://finaevelinasliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0