Hur går jobbsökandet då?

 
Alltså det här med att söka jobb. Jag har gett upp. Inte så att jag har bestämt mig för att jag inte kommer få något jobb, nej, snarare så har jobbsökandet gett upp på mig. Jag har helt enkelt en inre känsla att jag faktiskt inte kommer att få något jobb.
 
Nu försöker jag uppfinna en plan D (jo för plan B och plan C har jag redan testat) som inte är ett jobb, men iallafall någonting. Men allvarligt talat, vad fan gör man om man inte får ett jobb? Jag måste göra något på dagarna och jag måste få in pengar. Igår sprack mina byxor (jo, mina byxor, inte ett par av mina byxor), och det är ju inte som att jag kommer kunna köpa nya. 
 
Helvete. Vad GÖR MAN?

Kommentarer
Postat av: Anna med Ludvig och bullarna

Alltså det där är inte lätt. Mitt råd är att kontakta alla rekryterare som finns och söka alla tråkjobben som typ kontorsassistent eller vad fasen som helst. Bara för att komma ur sin funk och liksom få upp självförtroendet. Får en rekryterare tycke för en så fixar dom alltid något åt en. Hoppas det löser sig snart!

Svar: Tack för peppen!
Jag vet, vilket jobb som helst skulle verkligen få mig att "komma loss", men att det sak vara så svårt! Jag stretar vidare.
Sofia

2012-09-08 @ 12:45:28
URL: http://annatotti.se
Postat av: Dessi at [Home and desire]

Åh heja heja. Det kommer gå. Ibland känns det hopplöst!

Tack för din peppande kommentar i bloggen. Nu jäklar får jag allt ta tag i bloggandet framöver.

Ha en fin helg.
Kram!

2012-09-08 @ 16:39:45
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: Kajsa

Jag önskar att jag hade nåt supertips att ge, men det har jag verkligen inte. En stor skopa tur måste en ha för att få jobb. Själv är jag på ett vikariat som tar slut den sista september, men jag hoppas innerligt att de kommer att förlänga vikariatet.
Huh, det är inte lätt att få jobb inte.

2012-09-08 @ 19:44:16
URL: http://kobranhuggertill.blogspot.com/
Postat av: Nina Ruthström - bloggar från spinnsidan

Usch vilket skit.
Men. Jag tänker. A-kassa eller alpha-kassa?
Kram

Svar: ja, jag börjar tänka i de banorna också...
Sofia

2012-09-09 @ 10:51:15
URL: http://ninaruthstrom.se
Postat av: Maria

Hej! Kom på någon omväg in på din blog och ville bara saga att jag är I précis samma båt. Letar efter jobb och det känns hopplöst. Har inte läst så mycket på din blog ännu så vet inte vad du har för bakgrund, men för mig känns det så surt att börja leta efter skitjobb när jag har utbildning och erfarenhet. Man vill bara skrika: ”Ge mig en chans!” Hur som helst, lycka till och fortsätt kämpa. Det enda positiva är väl kanske att jag också har en lista i huvudet på idéer om hur man kan spara pengar som jag ska lägga upp på bloggen någon dag. Kram

Svar: Hej!
Först och främst, tack för din långa, snälla kommentar. Det känns lättare när man inte är ensam!

Grejen för mig är att jag har en halv utbildning som jag tog paus från, men jag har även gedigen arbetslivserfarenhet och är liksom inget ägg. Så det känns verkligen fel att vara i den här sitsen. Det är verkligen som du säger, man vill skrika "ge mig en chans".

Ja men lycka till du med, och posta den där listan på hur man spar pengar utan att känna sig fattig.

Kram!
Sofia

2012-09-13 @ 09:09:50
URL: http://applepieday.blogspot.se/
Postat av: Maria - An Apple Pie a Day Keeps the Doctor Away

Jag har nu läst lite mer och sett att du som du sa tagit en paus i utbildningen. Tänk om en arbetsgivare kunde tänka en gång till och då säga till sig själv att du ju verkar vara en väldigt eftertänksam och kreativ person som vill prova på lite annat innan du blir klar med utbildningen. Det måste ju vara så att andra erfarenheter än dem relaterade till jobb räknas. Hur som helst, skrev en post om skammen över att var arbetslös häromdagen och var lite nyfiken på hur du känner kring det här. Om du vill kan du läsa den här:

http://applepieday.blogspot.se/2012/09/shame.html

Kram

2012-09-15 @ 23:33:11
Postat av: Evelina

Vilka krav på jobb har du? Måste det ha med din utbildning att göra eller kan du lika gärna plocka i frysdisken på coop eller gulla med tanterna inom äldreomsorgen? :) Timvikarier behövs alltid någonstans :) Nu har jag inte hunnit läsa igenom alla dina dagar du håller på att skriva men du kanske kan skriva om första dagen på första jobbet eller liknande ^^ Eller utbildningen :)

Svar: Nej jag har liksom inga krav, det är det. Har sökt vårdjobb, kassa- och butiksjobb, receptionistjobb, etc. Men nu kanse det lossnar, mer vågar jag inte säga.
Sofia

2012-09-18 @ 21:26:41
URL: http://finaevelinasliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0