Knepen för god smoothie

 
Det här med att göra egen smoothie har jag tyckt varit sjukt överskattat. Detta för att jag inte riktigt kommit på knepen för god soothie. 
 
Knep #1: Ha i färsk citron i din smoothie. Då får den lite tydligare smak och blir inte så söt som den blir på typ banan och hallon. Du kan även riva i citronskal. 
 
Knep #2: Få rätt konsisten, om man blandar tjock yoghurt med frukt så blir det såklart en trög smoothie. Mitt knep är att ha i lite mjölk, juice eller färskpressad juice, så smoothien får konsistens av drickyoghurt. 
 
Psst. Om du är på väg att bli förkyld, känner dig trött eller krasslig kan du riva i färsk ingefära, då blir det sting vill jag lova. Kombinationen ingefära, citon och banan är toppen. 
 
Vilken är din bästa smakkombination på smoothie?
 
 

Kommentarer
Postat av: Evelina

Jag brukar bara köra hallon, vispgrädde och mjölk för att tunna ur den :) För variation har jag ibland i kokosmjölk istället för grädde och ibland blåbär istället för hallon! Blir dock sällan jag gör dom nu för tiden!

Svar: dooott!
Sofia

2012-09-18 @ 20:56:37
URL: http://finaevelinasliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0