Julklappskris?

Här är mina bästa sistaminuten-julisar: 
 
Brunch: Har jag gett till hela min familj. Vi brunchade någon förmiddag i januari. Bra för att: 1) slipper pryl-ångest, 2) slipper springa omkring och köpa, bara att ringa och boka, om ens det, 3) tid med dina nära och kära.
 
En get: Det ger jag och mina syskon alltid till våra morföräldrar. De har allt de vill ha, de har dessutom hjärtan större än rimligt. Så de blir alltid gråtfärdiga av den lilla välgörenhetsgeten. Bra för att: 1) det ÄR bra. 2) Slippa pryl-ångest. 3) Slipper springa omkring och köpa (Fast en get vore nog rätt kul att köpa på riktigt, men ja...).
 
Massage: Har jag både gett och fått, och ärligt talat, vem behöver inte sänka axlarna under vinterhalvåret?
 
Spa: Har jag bara fått, var så jävla härligt och lyxigt. Jag och Ch gick på spa en förmiddag, snackade lite, var lite tysta och hamnade på samma state of mind vilket man inte alltid är. 
 
En tidningsprenumeration: Ja om det är en person som gillar tidningar, eller som står inför en ny fas i livet (flytt, barn, bröllop, en resa) och kan tänkas behöva lite inspiration. Detta har jag både gett och fått och jag säger bara tummen upp! 
 
 
Avslutningsvis vill jag bara säga. Snälla, snälla. Köp ingen råsaftscentrifug bara för att det är årets julis. Köp det om personen har önskat sig det. Annars nej. Och ps, det rådet har jag nog kring alla prylar. 
 
Merri kristmess!

Kommentarer
Postat av: Nina Ruthström - skjuter från spinnsidan

Bra tips. En get är grymt bra.
Puss!

2013-12-19 @ 11:38:11
URL: http://ninaruthstrom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0