Älska eller använd

 
Jag har börjat rensa hemma. Det har liksom pågått i flera etapper. I januari målade vi om i köket, då plockade vi bara tillbaka det vi använde, resten blev kvar i kartongerna. Sedan i juni skulle lägenheten fotograferas, då rensade vi allt fult, sen i agusti skulle vi ha visning, då var vi tvugna att gå igenom alla garderober och skåp. Och nu ska vi flytta, från 60 kvadrat till 45. Så vi rensar. Mottot är att vi behåller det vi använder (ehh, såklart) och det vi älskar. Allt annat säljs eller skänks bort. 
 
Hittills har vi tjänat 3900 kr på att sälja saker som vi varken vill ha eller använder. Hurra! Med min lön är det 37 arbetstimmar, tackarrr!
 
 
Kommentera gärna kring hur du tänker med prylar hemma. Har du många eller få saker? Vad för saker? Vem bestämmer vad du har för saker hemma? Hur trivs du?

Kommentarer
Postat av: oprofessionell

Ååå. Jag har börjat få sån materiell ångest det senaste. Alla prylar vi äger och som jag inte absolut älskar tynger mig. Så vi rensar också. På kläder, i skåp och lådor, på fönsterbleck, på hyllor och på andra pinaler som bara "är". Älskar det! :)

2013-09-22 @ 20:28:07
URL: http://oprofessionell.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0