För sent.

.
Nyss åkte jag buss från stan o hem. När jag stigit på bussen o satt mig tillrätta såg jag en sak o reagerade för sent, jag kokar fortfarande. Det stod en "cool kille" imunkjacka o ingen jacka (mellan 12-14 år) som försökte smsa/visa sms biljett, den var tydligen inte giltig för busschauffören ilsknade till o kastade av honom. Ett barn utan jacka i december.
.
Om jag bara hade reagerat lite snabbare hade jag kunnat bjuda grabben på en biljett (15 kr). Jag vet inte vad som gör mig mest arg, att jag var för långsam eller att ingen annan reagerade.
.
UL borde informera sina chaufförer om att man inte kastar av barn från bussar.
.

Kommentarer
Postat av: Helenas Hem -mamma till 5 i dec

Åh det där lät som att det skulle kunna vara min coola 15-åring. Som ska gå utan jacka ofta och strular på med bussen...

2011-12-03 @ 18:25:18
URL: http://blogg.helenashem.se
Postat av: saralovisa

Fyfan, man kunde ju önska att busschaffisen reflekterade över händelsen som du gör!



Puss

2011-12-04 @ 00:14:32
URL: http://saralovisa.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0