Ett inlägg om en vit lögn.

.
Igår när jag hade varit på torget en sväng hade jag två missade samtal på min telefon. Jag brukar inte ringa upp men kände att jag ville göra rätt för mig, ingen oklarhet, tack. Jag ringde upp och i andra änden av linjen var butikschefen på en av mina bästa affärer, där jag spontant sökte ett jobb i höstas.
.
Är du intresserad av en extratjänst, frågade hon. Om jag är intresserad av en extratjänst, sover Dolly Parton på rygg?! Svarade jag inte. Ganska snabbt insåg jag dessvärre att det var omöjligt för mig att jobba extra nu, jag ska ut på 8 veckor praktik på högstadiet. Jag tackade för erbjudandet och vi la på.
.
Jag la mig på sängen med ansiktet i madrassen och funderade på att hoppa av utbildningen för att kunna ta detta jobb, så gärna vill jag jobba där. Med stöttning och peppning från Ch så ringde jag upp fem minuter senare och sa att jag makar på mitt schema. Hon skrattade och bjöd ner mig på en intervju.
.
Nu är jag just hemkommen från intervjun som gick hur bra som helst, butikschefen var verkligen en kvinna jag vill jobba med. Problemet är bara hur jag ska kombinera 100% praktik med ett extrajobb, en omöjlig ekvation.
.
Jag känner att ibland måste man dra en vit lögn, jag får helt enkelt lösa de administrativa problemen sen, det här jobbet ska jag ha.
.
Vem vill inte jobba på Granit?
.

Kommentarer
Postat av: Spanienfrugan

Ja, dem har så fina saker där!

2012-01-13 @ 10:22:03
URL: http://spanienfrugan.blogg.se/
Postat av: Anonym

ÅÅÅ! Grattis! Klart du ska jobba där! Jag kommer och handlar hos dig varje dag då! Allt går! Du har ju faktiskt inte VFU på helgerna! :)

2012-01-13 @ 10:23:00
Postat av: Frida

ÅÅÅ! Grattis! Klart du ska jobba där! Jag kommer och handlar hos dig varje dag då! Allt går! Du har ju faktiskt inte VFU på helgerna! :)

2012-01-13 @ 10:23:47
Postat av: Dessi at [Home and desire]

Åh. Hoppas du får det! :)

2012-01-13 @ 21:19:22
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: Anonym

fin blogg följ gärna min på bloggving så gör jag det med dig med säg bara vilket nummer du blev så gör jag det samma sen ha en bra dag mvh moa

http://mosansliv.blogg.se/

2012-01-15 @ 11:27:13
Postat av: Kajsa

Grattis till ett kul jobb, även om det blir stressigt!

2012-01-18 @ 09:40:04
URL: http://kobranhuggertill.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0