Nu är jag förbannad!

.
I veckan fick jag ju en kommentar som antydde att jag inte borde se ut som en pojke (länk). Kort och gott kan man säga att någon la sig i och värderade mitt liv. Nyss var jag inne på en blogg som hade fått en kommentar om att hon spenderade för mycket pengar på sitt hus och sitt intresse. Personen i fråga menade också att hon bloggade om ointressanta saker. Även här var det någon som la sig i och värderade hennes liv.
.
Nu får det fan i mig vara nog.
.
Bloggvärlden gör det möjligt för vem som helst att skriva vad som helst. Vem som helst får skapa en blogg och vem som helst får kommentera i en blogg (givet att den är öppen för allmänheten). I realiteten är det tjejer och kvinnor som bloggar mest. Bloggvärlden har blivit ett forum för mat, husmorstips, mode, feminism, vetenskap, teknik, medmänsklighet, skratt och tårar, uttryckt av kvinnor.
.
Det faktum att det är kvinnor som har övertaget i en sfär tycks sticka folk i ögonen. Det är okvinligt att som jag (tydligen) gör, se ut som en pojke. Eller som Ulrika, spendera pengar på sina intressen. Över huvudtaget är det okvinligt att vara stolt över något och visa det för omvärlden, vilket man gör så man bloggar. Mallen för en kvinna är alldeles för snäv, jag kvävs!
.
När i helvete ska omvärlden sluta försöka tygla kvinnor?
.

Kommentarer
Postat av: creando

Du har helt rätt. De där trollen dyker upp när man sticker ut för mycket tror jag. Inte ens i bloggvärlden kan man göra det, även om den är mer tolerant än "riktiga" världen kan jag tycka.



Jag har själv inte råkat ut för några syrliga kommentarer än. Det kommer väl antagligen vad det lider och då får jag se hur jag hanterar det. Kanske låter jag det självdö... Eller tar fram dem i ljuset som du gör. Troll brukar ha en tendens att spricka i ljuset.



Det konstigaste tycker jag är att de som ogillar en blogg av någon anledning ändå väljer att läsa den. Jag menar bloggvärlden är ju oändlig, eller...?



Kramar till dig och stå på dig du fina!

Kicki

2012-01-13 @ 15:01:33
URL: http://creando-kicki.blogspot.com
Postat av: Att vara någons fru

vidrigt är vad det är. Fattar inte varför man inte bara kan vara snälla mot varann?!

2012-01-13 @ 21:19:54
URL: http://www.attvaranagonsfru.se
Postat av: Dessi at [Home and desire]

Förstår inte varför folk läser bloggar som de inte gillar?! Hittills har jag varit förskonad från syrliga och elaka kommentarer...

2012-01-13 @ 21:20:55
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: Emma says style, love & rock and roll.

word!

Postat av: Malin

HAHA! Alltså tillåt mig att skratta. Det finns ju ingen som är sötare och finare än du sötfia. Och helt rätt, ingen vettig människa skriver såna kommentarer.



Puss!

2012-01-14 @ 17:37:53
Postat av: Lina

En gång fick jag en kommentar,efter ett inlägg om vilka parfymer jag gillar,som typ var"haha,du gillar ju tantdofter bla bla"

Jag bara what,menar du att du försökte sänka mig med något jag redan vet?Kom igen va fan,bättre kan du.



Fast skulle någon verlligen gå in för att såra mig,så skulle jag nog först bli sårad och sen bli förbannad igen.

Trolljävlar.

Avståndstuffa fjantar

2012-01-14 @ 22:46:53
URL: http://piratdrottningen.blogg.se/
Postat av: sara

Brukar vara spam sånt där och särskilt när man länkas till en reklamsida, händer ofta i kommentarsfält! Om du lägger till captcha så slipper du sånt :) Ha en fin söndag.

2012-01-15 @ 18:37:22
Postat av: Dessi at [Home and desire]

Du har en award att hämta hos mig!

2012-01-15 @ 21:19:50
URL: http://www.homeanddesire.blogspot.com
Postat av: Ida & Nike

Helt galet. What do we do liksom?!?!

Jag tycker iallafall att alltid är sjukt snygg klädd och har en skööön stil :) Om du tvivlade för en sekund alltså ;)



Kram



Ida & Nike

2012-01-15 @ 23:37:04
URL: http://gingerbreadhouse.blogg.se/
Postat av: Julia

Väl rutet!!!

Visst fan blir man less på alla surskallar!

Du, däremot, är ascool :)

2012-01-16 @ 15:32:35
URL: http://aliaslillamy.blogg.se/
Postat av: Anna-mamma till Vincent

Vad roligt att du är intresserad av att se det och kul att du hittat till mig!:) Kram

2012-01-17 @ 16:53:42
URL: http://frokenstockholmare.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0