Vad ska du bli när du blir stor?

Jag har alltid jobbat. Jobbat extra, jobbat på sommaren. Ni vet. Sen sommaren då jag var 15. Jag har jobbat på lager, i reception, i pub, på tivoli, på fabrik, på skola etc. Inget fick mig att fastna så som jag fastnade för att jobba på högstadiet, vilket gjorde att jag bestämde mig för att bli lärare. 
 
Nu har jag pluggat sedan hösten 2008, varav 6 terminer på min lärarutbildning, och har under våren börjat känna att jag har valt bort så mycket, så många yrken. I och med att det var självklart för mig att bli lärare så reflekterade jag aldrig helhjärtat över de yrkeskategorier jag valde bort. Detta i kombination med CSN-skulder och trötthet på plugget har lett till en ganska stor oro. 
 
Därför har jag bestämt mig för att ta studieuppehåll i höst. Målet med hösten är att jobba med så ovana och nya saker som möjligt. Jag började denna "prova på nytt"-period med att jobba 5 veckor som byggarbetare. jag har bara ett ord att säga om det, KUL! Jävligt kul. (Det svärs otroligt mycket på ett bygge). 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Ps. Ni hör väl av er om ni får nys om lediga jobb i Uppsala? 

Kommentarer
Postat av: Fröken Bella

Va modig du är som vågar byta så där! =) Kom till Göteborg så ska min A fixa ett jobb till dig!

2012-07-10 @ 13:03:25
URL: http://frokenbella.se
Postat av: Vicky

åh tack! och håller med bella om att du är himla modig. oslo är spklart värt ett besök! trodde det skulle vara ungefär som stockholm men det är lite annorlunda, lite mindre, lite mer avslappnat, lite annat helt enkelt.

2012-07-10 @ 18:09:04
URL: http://vickys.se/
Postat av: Linn

Det här är coolt! Inspirerande! Så himla rätt. Jag tror verkligen på att byta miljö då och då. Utsätta sig för det oväntade. Överraska sig själv. Visa sg själv och omgivningen att allt är möjligt.

Jag känner hur fantasin börjar flöda... Det här kan, om du fortsätter med det, bli något för lokaltidningen :-)

2012-07-11 @ 22:31:58
URL: http://lyckoland.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0