Ibland lossnar ens bekymmer och man får crazydays

 
Ni var ju inte jättemånga som exploderade av nyfikenhet när jag var sådär hemlig förut. Faktiskt, eh, noll. Men det hemliga har varit att jag har blivit kontaktad av Maja-Stina, som förutom att vara rar och söt och bloggare och mamma även är journalist. Så efter lite snack så hade jag i söndags nästan en hel sida i UNT om mig, och mitt jobbsökande.
 
 
Detta ledde till crazydays i mitt liv. Med egentlig start förra måndagen, så håll i er: 
 
Måndag: Intervju med Maja-Stina samt fotograf.
Tisdag: Arbetsintervju
Onsdag: Erbjudande om jobb i Stockholm, tackade nej.
Torsdag: Arbetsintervju samt vernissage i Stockholm
Fredag: Mys med mamma, återhämtning
Lördag: Två födelsedagsfester
Söndag: Samtal ang intervjun i UNT
Måndag: Samtal ang intervjun i UNT
Tisdag: Arbetsintervju
Osdag: Arbetsintervju
Torsdag: Arbetsintervju
 
Jag tror man kan säga att arbetssöknadet har lossnat, men som sagt, nu ska jag bara reda upp trasslet som ligger på golvet. Ett kärt bekymmer, som min faster hade sagt. 
 

Kommentarer
Postat av: Sara

Woho, GRATTIS! Hoppas det går bra nu!

Svar: Tack! Ja nu jävlar..
Sofia

2012-09-24 @ 16:55:38
URL: http://grasparven.blogspot.com
Postat av: Evelina

Heja! Hoppas som föregående talare (skrivare) att det kommer gå bra nu!! :D

Vad var det för jobb du tackade nej till? Och var det på grund av pendling du tackade nej?

Svar: Jag har nu tackat nej till två jobb, jag vaskade dem, höhö. Ett var pga pendling (jag bor i Uppsala och jobbet var heltid i Stockholm) och ett var ett lärarjobb. Har läst 3 av 4.5 år på lärarprogrammet men har paus just från det, så det kändes inte aktuellt heller.
Kram
Sofia

2012-09-25 @ 12:56:30
URL: http://finaevelinasliv.blogg.se/
Postat av: Nina

Wow. Kul. Måste läsa. Puss

2012-09-25 @ 14:27:07
URL: http://Ninaruthstrom.se
Postat av: Maria - An Apple Pie a Day

Nämen grattis! Vad roligt att det verkligen kunde lossna så! Ska med intresse följa dina inlägg för att se vad det blir för jobb. Min senaste strategi var att helt enkelt lägga ut en förfrågan på fb. Kändes som jag inte hade så mycket att förlora och jag tror mer och mer att man helt enkelt måste känna någon för att få napp.

Svar: Tack! Ja, jag hoppas att det släppt nu.
Jag tror stenhårt på det, nätverk, fråga kompisar, kompisars kompisar, liksom nämna ens situation i så många sammanhang som möjligt. Marknadsföra sig själv helt enkelt.

Vad är det för jobb du söker?
Sofia

2012-09-26 @ 09:17:06
Postat av: Maria - An Apple Pie a Day

Jag söker ganska brett, men har erfarenhet inom administration och även utbildning där. Skulle allra helst vilja arbeta med bistånd och hållbar utveckling, vilket jag också har lite utbildning och erfarenhet inom.

Det är ju verkligen så att man måste marknadsföra sig själv. Jag tycker att det är svårt att presentera sig själv på ett sätt som inte låter skrytsamt samtidigt som man ändå är den ända som kan berätta vad man kan.

Hur tänker du kring det?

Antar att jag i alla fall marknadsför mig till dig :).

Svar: Jag vet! Man vill inte skryta, men man vill inte heller (iaf jag) låta som en avvisad kattunge liksom.
Sofia

2012-09-26 @ 12:16:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0