Älska dig själv så som din nästa

 
Jag har tänkt väldigt mycket på att det är Alla hjärtans dag idag. Hur jag ska förhålla mig till det. Så här tänker jag:
 
Nackdelar med Alla hjärtans dag:
 -Utanförskapet och ångesten jag (och säkert många med mig) har känt på denna dag. 
 -Det är ett komersiellt jippo som hetsar negativ konsumtion.
 
Fördelar med alla hjärtans dag:
 -Det är tillfälle att fira, och alla såna tar jag emot med öppna armar.
 -Det är viktigt att upplysa folk om att man älskar dem. 
 
Jag har inte kommit fram till någon ståndpunkt, och lär posta ett liknande inlägg om ett år igen.
 
I år väljer jag att fokuserar på mig själv under alla hjärtans dag. För jag är övertygad om att inget blir bra om man inte älskar sig själv. Så jag har lagat en jättegod lunch, och köpt två presenter till mig. 
 
 

Kommentarer
Postat av: saralovisa

Word word!
Jag trivs inte alls med konsumtionshetsen. Det blir så löjligt när man står mitt i den storm som ska hetsa på att du kommer hem med minst 2-5presenter till din käresta bara för att!
Men att uppmärksamma kärlekens vikt, det kan jag inte finna annat än bra!s

2014-02-20 @ 21:29:07
URL: http://saralovisa.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0