2014, året då det skickades ut rasistisk propaganda till alla hushåll i Sverige

 
Idag fick jag SDs rasistiska propaganda hem i brevlådan. Det har skickats till samtliga hushåll i Sverige. Jag går runt hemma med gråten i halsen och förtvivlan i bröstet.
 
Jag känner mig så fruktansvärt liten, så fruktansvärt maktlös, när jag inser att jag lever i ett samhälle där det fins rasister. 
 
 
 
Jag gick in på SDs hemsida för att läsa på lite, för att bättre kunna ta diskussioner (och jag vill fan ta dem, så ofta jag får chansen). För det är så jag tror att vi stoppar detta hat. Genom argument, samtal och diskussion. (Även fast jag är så jävulens sugen på att förstöra något. Typ en valstuga. Men hat föder hat, och jag tror inte på hat). Hittills har jag hittat
 
# För ett rustat försvar, "Vi vill också att den allmänna värnplikten ska återinföras för att trygga
försvarsmaktens personalförsörjning. Fram till den tid Sverige återfår ett verkligt existensförsvar anser vi också att en paus från medverkande i internationella insatser är nödvändig."
 
# Emot EU, med motiveringen "I vårt Sverige bestämmer det svenska folket"
 
# Och så var det ju det här med invandringen, där är det ord och inga visor (HUR KAN FOLK RÖSTA PÅ DET HÄR PARTIET?!) SD kräver:
  • Kraftigt begränsad asyl- och anhöriginvandring
  • Invandrare bör anpassas till det svenska samhället
  • Slut med avveckling av svenska traditioner med hänsyn till andra kulturer
  • Ökat stöd till kvinnor som lever under religiöst och hedersrelaterat förtryck i Sverige
  • Skärpta krav för svenskt medborgarskap genom bl a språkkrav
  • En extra miljard kronor till flyktinghjälp i närområdena
# Främlignsfientligheten är ju också tätt förnippat med SD, som själva skriver:
"I vår tolkning är begreppet mångkulturalism synonymt med den politiska idén om att det är positivt för ett samhälle att inom sig rymma en mängd olika nationella kulturer, sakna en överordnad majoritetskultur och att aktivt arbeta för att invandrargrupper skall bevara sin ursprungliga kultur och identitet. Huruvida slutmålet med de mångkulturalistiska strävandena är att skapa ett samhälle där alla nationella kulturer upplöses och sammanblandas till en ny gemensam mångkultur eller om det är att särkulturellt samhälle där en mängd vitt skilda nationella kulturer existerar parallellt inom samma stat, är för oss ovidkommande."
 
# Religionsfrihet, ja här börjar det ju bra, men barkar snabbt åt helvete, "

Sverigedemokraterna är ett icke-konfessionellt parti som betraktar religionsfrihet som en naturlig del av det demokratiska samhället.

Vi definierar religionsfriheten som individens rätt att fritt få tro på vilken gud eller vilka gudar man vill utan att för den sakens skull drabbas av negativ särbehandling eller förföljelse. När det kommer till utövandet av religionen måste det dock finnas tydliga begränsningar."

# Jämställdheten, Jag klipper rätt av: 

"Sverigedemokraternas uppfattning är att det existerar medfödda skillnader mellan de flesta män och de flesta kvinnor som går bortom det som kan observeras med blotta ögat. Vi är också av den uppfattningen att de manliga och kvinnliga egenskaperna i många fall kompletterar varandra."

 

Ju mer jag läser på deras hemsida, desto galnare blir jag. Jag är så oerhört stolt över att vara svensk, jag är stolt över Sverige och det svenska folket, jag avgudar den svenska naturen. Men jag är livrädd för att de här rasisterna kommer fortsätta fläcka ner mitt sverige. 

Så jag uppmamar alla att dra av de jävla skygglapparna och förstå att det är ett rasistiskt parti på väg in i riksdagen, låt det för i helvete inte hända! Disskutera, var obekväm, ställ kollegor och släktingar mot väggen, och rösta.

 


Kommentarer
Postat av: Jossan

Jag gjorde valkompassen på Aftonbladet och fick då
Bl.a. "Dessa kandidater passar dig bäst" resp. sämst. Som tur var, var alla som passade mig sämst Sverigedemokrater. Ett av påståendena man fick svara på i testet var "Islam är ett allvarligt hot mot demokratin", där alla SD-kandidater hade svarat "Håller helt och hållet med med". Ett annat påstående var "Samkönade par ska ha rätt att adoptera på samma villkor som olikkönade par", varpå alla SD-kandidater hade svarat "Håller inte alls med". Alltså, de kan inte ens tänka sig att tänka på saken trots att det är lagstadgat! Jag blir så jävla äcklad och skrämd att det finns så många därute!!! Fy fan.

Svar: Jag har också gjort några test, stämmer mest med Fi och minst med SD, surprise!
Sofia

2014-05-16 @ 15:46:52
URL: http://mammamemoarer.wordpress.com
Postat av: Jossan igen

Och ingen kunde naturligtvis tänka sig nån form av feministiskt arbete heller. Det är så sjukt att folk som är rasister DESSUTOM typ utan undantag även beter sig sexistiskt, homo/transfobiskt och på alla sätt vill ta bort allt som avviker. Ahhh, jag blir så uppeldad i själen!

Svar: Alltså det är så hemskt att jag vet inte vart jag ska ta vägen.
Sofia

2014-05-16 @ 15:51:11
Postat av: saralovisa

För det är ju just det, vi blir nedsmutsade av dessa förbannade rasister!
Jag går runt och gormar och skriker här mest var och varannan dag. För jag kan inte begripa hur det kommer sig att något så vansinnigt, teorier som vi allihopa vet vart det leder om det får gå till konsekvens har tagit sig in i gememans hem!? Hur är det möjligt
Och dom dyker ju tamefan upp överallt!
Idag läckte det på fejjan att en av dom som jobbar på statiol sprider lögner om att tiggarna kommer in och vill växla tusenlappar. En av våra största politiker har gått ut på sin blogg att dessa stackars människor som ingen vill känna sig ansvarig för kör runt i lyxbilar och snor oxfilé från ICA!
Jag vill bara skjuta ikring mig!
För det skapar så jädra mycket osäkerhet i människor, så många börjar titta snett mot sin nästa.

Jag vill tamefan inte acceptera det. Rasism är rasism och det är fan inte okej. INTE OKEJ!

Svar: Verkligen, kalla det inte främlingsfientlighet, det är rasism och ofta nazism och inget annat. Sen att det växt fram ur ett starkt missnöje och utanförskap bör man lyssna på. Många Sverigedemokrater vet ju knappt vad de tycker mer än att "det är islams fel", så jag tror det är viktigt att inte hata (även fast det är så jävla svårt!).
Sofia

2014-05-18 @ 21:47:52
URL: http://saralovisa.se
Postat av: saralovisa

Förbaskat svårt! Men det är ju just det som är probemet! Utanförskap ordnar sig inte för att man börjar rikta misstro och hat mot en viss grupp. Det är nog långt ifrån alla anhängare till SD som genuint skulle stå rakryggad för konsekvenserna som ideologin leder till. Det är så lätt att tänka att det låter bra med "begränsad invandring" "nu ska vi svenskar se till vårt eget" om man står där och känner utanförskap eller känner sig försummad.
Hat föder bara hat. Vi måste nå fram med kunskap och hjälpas åt tillsammans för en bättre värld!

AAAAAHHHHH!

2014-05-19 @ 11:53:26
URL: http://saralovisa.se
Postat av: Anonym

Jag tycker SD:s partiprogram är fenomenalt bra, och jag är kvinna. Har hört många som håller med, stora massa i Sverige har ju dessa åsikter under ytan, det är bara ni som en speciell grupp som tycker annorlunda egentligen. Det är ni som avviker från den stora massan. Gissar på att SD får minst 15% detta val, om inte mer. Kommer bli ännu mer om 4 år, då alla de rika fina svenskarna får smaka multikulti. Svenskar ogillar i grunden multikulti, och det vågar fler och fler erkänna. Det är inte rasistiskt och avskyvärt, det är mänskligt att vilja behålla sina traditioner och sin kultur, utan att den ska bli undanträngd, vilket faktiskt sker. Bege dig tex till Hornsbergs strand i sthlm en fin kväll och se hur gangsters frodas. Invandrarna själva är SD:s bästa valarbetare. Tror SD fick ett antal nya röster i dessa kvarter lagom till valet i höst...

Svar: Att du, och vad du tror kommer bli 15% av sveriges befolkning tycker att SD är bra förändrar inte det faktum att SD är rasister, det är något som jag (och tack och lov väldigt många fler) vägrar acceptera.
Sofia

2014-08-04 @ 21:33:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0